7 דברים שכדאי לך לדעת על דליפת שתן ועל הלחץ בשלפוחית השתן

   בואו אלי לפגישת היכרות.

   ללא עלות או התחייבות.

   054-4585505

    שלפוחית ​​השתן שלך מתאמנת כל יום
    שלפוחית השתן היא האיבר הגמיש בגוף האדם. רק הקיבה מהווה תחרות לשלפוחית השתן במידת הגמישות שלה. במצב תקין הלחץ הפנימי נשמר ללא שינוי גם בעליה ממצב רפוי של 0 סמ”ק ל400 סמ”ק במצב מלא.
    האדם הממוצע מייצר בין 800 ל2000 מ”ל שתן ביום. השלפוחית ​​יכולה להכיל יותר משתי כוסות בבת אחת למשך עד 5 שעות, מה שיוצר לחץ רב על שלפוחית ​​השתן. לחץ נוסף מופעל על שלפוחית ​​השתן כאשר היא מתכווצת כדי לשחרר את כל השתן הזה, שקורה בדרך כלל 4 עד 8 פעמים ביום.

    רפלקס הפיפי
    מערכת העצבים המרכזית שולטת ברפלקס שלנו לפיפי. בדפנות שלפוחית ​​השתן שלך יש קולטני מתיחה שהופכים לפעילים כאשר השלפוחית ​​מלאה למחצה. קולטנים אלה שולחים איתותים לאורך עצבי האגן לחוט השדרה שלך, שמחזיר אות לשריר דופן השלפוחית ​​המתרחבת, ואומר לו להתכווץ.
    ההתכווצות מעלה את לחץ השלפוחית ​​וגורמת לך להרגיש שאת צריכה להשתין. יחד עם זאת, בדרך כלל השתן לא משתחרר באופן לא רצוני. כשאת רוצה את משחררת את השליטה על הסוגר החיצוני, או את פתיחת השלפוחית. בדרך כלל תרגישי צורך להשתין כאשר שלפוחית ​​השתן שלך מכילה כמות של כוס שתן (כ200 מ”ל).

    דליפה מקרית
    בריחת שתן היא דליפה מקרית ולא רצויה של פיפי. הדליפה מתגלה לעיתים קרובות יותר כשאת צוחקת, משתעלת או מתעטשת. דליפת השתן מתרחשת כאשר שרירי השלפוחית ​​ושרירי רצפת האגן המחזיקים את שלפוחית ​​השתן, נחלשים ואין להם כוח להחזיק את הלחץ המוגבר בשלפוחית ​​השתן הנגרם על ידי עומס מלא של שתן. לפעמים ניתן לחזק את השרירים הללו בפיזיותרפיה או בשיטת פאולה.

    שלפוחית ​​שתן ביתר פעילות
    אם את מגלה שיש לך צורך עז להתפנות בזמנים בלתי צפויים ולא נוחים, יתכן שיש לך שלפוחית ​​שתן רגיזה. אם את מחשבת את מסלול הנסיעה שלך לפי המקומות שבהם את יכולה למצוא שירותים זמינים – זה סימן שמשהו לא תקין. זה נגרם כאשר שריר דופן השלפוחית ​​הניתן להרחבה לא פועל במיטבו.דופן שלפוחית שאינו פועל במיטבו מגביר את לחץ השלפוחית ​​בתדירות גבוהה יותר, כך שאת מרגיש שאת זקוק נואשות לשירותים גם אם שלפוחית ​​השתן שלך לא מלאה.

    עצירות כרונית יכולה להעלות את הלחץ בשלפוחית
    עצירות כרונית, מהסוג שבו הצואה הופכת למסה גדולה ויבשה שנתקעת בפי הטבעת, יכולה להפעיל לחץ על שלפוחית ​​השתן ולגרום לקושי להשתין. עלולה להיווצר חסימה חלקית או מלאה לא רק בפינוי הצואה אלא גם בפינוי שתן. ממש חשוב להקפיד לאכול תזונה בריאה, מלאת סיבים מהצומח, אוכל לא מתועש, לשתות מספיק נוזלים ולהקפיד על פעילות גופנית על מנת למנוע עצירות.

    יש מאכלים שמעודדים אותנו להשתין, אבל אין כאלו הגורמים לנו להשתין פחות. מה גורם לגירוי של שלפוחית השתן והגברת יצירת השתן בכליות?
    אלכוהול גורם לתכיפות בהטלת שתן, באמצעות דיכוי הורמון נוגד ההשתנה המופרש במח.
    כל המשקאות החומים, כגון קפה, תה, בירה, וקולה, ומשקאות שמכילים קפאין או אלכוהול.
    מזונות המכילים מונוסודיום גלוטמט (חומר משמר).
    מצבים כמו קור, ומגע עם מים זורמים כמו בזמן שטיפת כלים.
    התרגשות או מתח נפשי גם יכולים לגרום לרצון להטיל שתן.
    לעומת זאת,
    אין מזונות או משקאות הגורמים להפחתת שתן. רק במצב של התייבשות יצור השתן פוחת.

    אם התכיפות במתן השתן מלווה גם בכאבים כגון שריפה, צריבה,עקצוץ, דקירות או גרד – בין אם בזמן הטלת השתן, בין אם לפני או אחרי- יתכן שאת סובלת מדלקת בדרכי השתן. לא כדאי לחכות בטיפול. ככל שמטפלים מוקדם יותר אפשר לעזור יותר. אפשר לקרוא עוד על טיפול בדלקת בדרכי השתן כאן.

    לסיכום:
    שלפוחית השתן שלנו היא שריר מופלא שפועל לפי רפלקסים אבל יש לנו גם השפעה מסויימת על השלפוחית. אם את מרגישה שאת פחות מצליחה לשלוט בשלפוחית כדאי לוודא שאת עושה את מה שאת יכולה כדי לעזור לעצמך מבחינה תזונתית ומבחינת פעילות גופנית. אם את מטפלת בעצמך לפי ההנחיות שתיארתי, ועדיין השלפוחית לא נרגעת, את מוזמנת לברר איתי כיצד הומאופתיה יכולה לסייע לך.

    עדויות של נשים על החלמה מדלקות בדרכי השתן